Geen paperback voor Louis…

[breadcrumb]

Via schrijver Robert Heukels werden we gevraagd een concept te ontwikkelen voor de biografie van Louis van Gaal. Dat kon natuurlijk geen paperback worden…

Louis van Gaal. Een merknaam in het voetbal. Als voetballer net de absolute top niet gehaald, maar als trainer dé maatstaf voor succes geworden. Een trainer die niet alleen weet wat hij wil, maar ook weet hoe hij het moet overbrengen. Mede daarom is Louis van Gaal een man met meerdere gezichten. Een warme leraar voor hen die zich er voor openstellen en een harde ‘debater’ als hij bijvoorbeeld de pers tegemoet treedt. Samen met Robert en Louis (en assistent Andries Jonker) is er gewerkt aan iets dat zich nu laat omschrijven als een monument voor Louis.

In plaats van een standaard paperback ontwikkelden we een cassette met daarin twee boeken (samen ruim 400 pagina’s); een biografie waarin duidelijk wordt hoe Louis werd zoals hij werd.

En een visie, herstel, zijn visie op voetbal. Gelardeerd met interviews, praktische trainingen (let op zijn eigen unieke figuur als spelerspoppetje) én fantastisch beeldmateriaal. Bovendien ontwikkelden we een huisstijl voor Louis. Het merk Louis moest immers visueel worden gemaakt. Op basis van het ID Board besloten we de gezichten van Louis te verwerken in een schild. ‘Hard van buiten, zacht van binnen’ is inmiddels een gevleugelde uitspraak. Bij DWDD vertaalde Marc-Marie Huijbregts dat in: ‘zwart-wit’…

Het project werd compleet gemaakt met een eigen website. Geheel in stijl met de huisstijl en de Biografie. Een prachtig voorbeeld van Private Branding…